كدام ديدني هاي كوشي آداسي را نبايد از دست داد؟

تور كوش آداسي , تور لحظه آخري كوش آداسي , تور كوش آداسي نوروز , تور كوش آداسي تركيه , تور كوش آداسي تابستان , تور تركيه پاييز , تور كوش آداسي زمستان

كدام ديدني هاي كوشي آداسي را نبايد از دست داد؟

۱۳ بازديد

كوش آداسي

 

كوش آداسي يكي از شهرهاي توريستي كشور تركيه محسوب مي شود و بيشتر درآمد اين شهر از راه صنعت توريسم مي باشد. از خصوصيات كوش آداسي اين است كه هواي آن كاملا مديترانه اي است با تابستان هاي گرم و زمستان هاي نسبتا سرد. توريست ها تقريبا در تمام طول سال به اين شهر سفر مي كنند و از سواحل بي نظير آن لذت مي برند.اما بهترين زمان براي سفر به اين ساحل زيبا اواخر بهار تا اواخر تابستان مي باشد.
مراكز خريد كوش آداسي

اگر در سفر تركيه، قصد خريد داشتيد، در خارج از شهر كوش آداسي در مسيري كه به شهر بدروم ميروند در ناحيه سوكه هم مي توانيد خريد كنيد. فاصله آن از شهر كوش آداسي حدود ۴۰ دقيقه است. در آنجا مي توانيد ماركهايي مثل Adidas,Nike, Benetton, Billabong, Levis را پيدا كنيد.
چنانچه با تور به كوش آداسي سفر مي كنيد برنامه بازديد و خريد از سوكه را از دست ندهيد، مي توانيد از تور ليدر خود درخواست انجام اين تور را داشته باشيد. همچنين دسترسي به سكه از طريق “دلموش” ها امكان پذير است. البته شما بايد ۲ كورس دلموش سوار شويد تا به اين منطقه دسترسي پيدا كنيد.
معمولا يكي ديگر از برنامه هاي تورهاي مسافرتي بازديد يك روزه از شهر “ازمير” مي باشد. بهترين خريد تركيه را در سفر به كوش آداسي ميتوانيد از “سوكه” و ” ازمير” انجام دهيد.
مركز خريد كاله ايچي Kus Shopping Center Kusadasi
از مراكز خريد كوش آداسي مي توان به كاله ايچي اشاره كرد . اين مركز خريد معروف كوش آداسي به نام كوش واقع در محله كاله ايچي است كه سرگرمي هايي نيز براي تمام شب دارد. در خارج از شهر كوش آداسي در مسيري كه به شهر بدروم مي روند در ناحيه سوكه آوت لتز است، كه در آنجا هم مي توانيد خريد كنيد. فاصله آن از شهر كوش آداسي حدود۴۰ دقيقه است. در آنجا مي توانيد مارك هايي مثل آديداس، نايك، بنتون، ليوايز را پيدا كنيد.
مركز خريد سوكه Soke Shopping
در بين مراكز خريد كوش آداسي، مركز خريد سوكه شرايط بهتري دارد.خريد از آوت لت فكتوري بسيار مقرون به صرفه است و در اكثر مواقع بيشتر فروشگاه ها تخفيف هاي با درصدهاي بالا در نظر گرفته اند كه مي توانيد بهترين خريدهاي خود را در سفر به كوش آداسي تركيه از سوكه انجام دهيد و از سفر تركيه نهايت استفاده را ببريد .
جاذبه هاي تفريحي و گردشگري كوش آداسي

بنادر قايق هاي تفريحي كوش آداسي Kusadasi Cruise Port
در كوش آداسي ۲ اسكله مخصوص كشتي هاي توريستي تركيه و يك بندر قايق هاي تفريحي با ظرفيت ۶۵۰ قايق وجود دارد. در بندر كوش آداسي در هر فصل كشتي ها پهلو گيري مي كنند. از اين بندر در ماه هاي بهار و تابستان (از اوايل آوريل الي ۲۰اكتبر) سفرهاي منظم قايق هاي موتوري به جزيره يوناني ساموس برگزار مي شود. اين سفرها در ماه هاي زمستان به صورت چارتر انجام مي گيرد. در بندر در هر ساعت از روز تورهاي تفريحي با قايق هاي مسافربري انجام مي گيرد. قايق هاي تفريحي تركيه نيز كه تورهاي آبي برگزار مي كنند در بندر مستقر مي باشند.
جزيره كبوتر Pigeon Island
جزيره ي كبوتر جزيره ي كوچكي است كه با يك جاده ي باريك به شهر وصل مي شود و در فصل مهاجرت پرندگان، خانه ي پرنده ها مي شود و مي توان گفت سمبل شهر كوش آداسي است؛ ساحلي دنج و خلوت دارد و براي مسافراني كه دنبال آرامش هستند و مي خواهند دور از هيجان شهرهاي پر تجمل تركيه باشند، جاي مناسبي است.
كاروانسراي محمد پاشا Mohammed Pasha
يكي از ديدني هاي كوش آداسي كاروانسراي محمد پاشا است كه مي توان با كشتي به جزايري كه در حاشيه هستند و فاصله كمي تا ساحل دارند، سفر كرد و از آب درياي مديترانه در يك روز لذت برد. در شهر مي توان جيپ كرايه كرد و به مناطق اطراف سفر كرد؛ سوراخهاي توپ كه در ديوارهاي بيروني وجود دارد، به جهت دفاع از شهر در مقابل دزدان دريايي ساخته شده است. مسجد داخل قلعه نيز در سال ۱۶۱۸از طرف صدر اعظم اوكوز محمد پاشا ساخته شده است .
گوورجين آداسي Guverjin Adasi Kusdasi
از ديدني هاي كوش آداسي اين كلانتري قديمي ست كه در قرن نوزده و در هنگام قيام مورا از سوي عثماني ها به عنوان كلانتري و جهت مقابله با تهاجمات احتمالي از جزيره ها در كوش آداسي ساخته شده است.
غار سير تلائيني Cave Sir Telaiiini
اين غار در شهرستان كاراجاسو در بين روستاهاي يوكاري چام آداسي و نارلي گديك كوش آداسي قرار دارد. امكان رفت و آمد به غار از هر دو روستا وجود دارد. روستاي نارلي گديك با يك پياده روي ۲۵-۲۰ دقيقه اي نزديك تر است. همچنين به خرابه هاي Afrodisian نيز كه از جاهاي ديدني تركيه مي باشد، نزديك است. طول كلي غار ۳۴۸ متر (سالن اصلي۱۴۷ متر) بوده و عميق ترين نقطه آن نسبت به ورودي ۳۲ متر است. اين غار تركيه يك غار افقي و خشك و دهانه غار بسيار تنگ است. پس از ۴ -۵ متر، محوطه اصلي غار شروع مي شود.
پارك ملي بيوك مندرس Biok Mondares
پارك ملي بيوك مندرس در محدوده شهرستانهاي كوش آداسي و سوكه قرار دارد و از طريق جاده كوش آداسي – سوكه قابل رفت و آمد مي باشد. فاصله اين پارك ملي كه از تفريحات كوش آداسي ست تا كوش آداسي ۲۸ كيلومتر و تا سوكه ۳۴ كيلومتر است. بافت ژئولوژيكي شبه جزيره ديلك كه از پيشروي كوه سامسون به درياي اژه بوجود آمده از توده هاي متعلق به دوران پالزوئيك، مزوزوئيك و نئوژن بوده كه يكي از نواحي مندرس است.
پلاژهاي شني، دره اي، سنگي مرتفع اين شبه جزيره بسيار جالب توجه است. بخش شمالي اين پارك ملي داراي يك پوشش گياهي بي نظير در منطقه مديترانه است. به ويژه گياهان تيره شاه بلوط و دفنه و نيز كليه انواع گياهان مخصوص ناحيه مديترانه در اين شبه جزيره با طراوت و زيبايي خاصي ديده مي شود. شاه بلوط مخصوص نواحي جنگلي آناطولي شمالي، بيد، سرو و غيره تنها در اين منطقه از كشور در كنار هم وجود دارد. پارك ملي، آخرين نقطه غربي آناطولي است كه نسل آن در حال انقراض است. همچنين فك مديترانه و لاك پشتهاي دريايي كه در كشورهاي مديترانه اي تحت حمايت و حفاظت قرار گرفته اند در كناره ها و سواحل اين پارك ملي امكان زاد و ولد و رشد يافته اند.
منطقه مقدس واقع در روستاي گوزل چاملي كه در دامنه تپه ديلك در محدوده شمال شرقي پارك ملي قرار دارد به قرون ۸ – ۹ پيش از ميلاد تعلق داشته و به عنوان محل كنفرانس هاي كنفدراسيون Panionion كه مركز سياسي و علمي Ionia بوده مورد استفاده قرار مي گرفت. در اين پارك ملي گردشگاه هايي براي استفاده روزانه وجود دارد و نيازهاي گردشگران را برآورده مي نمايد. همچنين بوفه و قهوه خانه صحرايي نيز وجود دارد. در اين مكان امكان پذيرايي در چادر و كاروان ها نيز فراهم شده است.
كاروانسراي تاريخي كوش آداسي Kusadasi Inn
كاروانسراي اين شهر با بيش از ۳۰۰ سال قدمت امروزه تبديل به اقامتگاهي با معماري خاص در كوش آداسي واقع شده است. اغلب دست اندركاران اين اقامتگاه تركيه ، عثماني اند. تمامي كساني كه در اين اقامتگاه كار مي كنند برخورد بسيار دوستانه اي دارند. اتاق هاي اين كاروانسرا معماري هاي قرون وسطي را يادآور مي شوند. اين مكان عمومي ارزش يك بار ديدن را دارد، حتي اگر قصد اقامت در آنجا را نداشته باشيد.
غار كاراجا Karaja Cave Town
غار كاراجا از ديدني هاي كوش آداسي و يك غار غير فعال است و از اين رو رودخانه اي در آن وجود ندارد، ليكن قطرات آبي كه از شكاف هاي سقف مي چكد، باعث بوجود آمدن انواع سنگ قطره ها مي شود. همچنين در داخل غار استخرهاي تراوتن و چند حوضچه كوچك وجود دارد. رطوبت هواي داخل غار، هرچه بيشتر داخل برويد، افزايش مي يابد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.